Verzending en retouren
Bijgewerkt tot 15/10/2023
Je bestelling verzenden
Voor België, GRATIS levering voor alle bestellingen boven € 2.750 netto exclusief btw.
Goederen worden over het algemeen binnen 2 werkdagen na ontvangst van betaling verzonden en bereiken de eindklant binnen 3 werkdagen voor België en binnen 5 tot 10 werkdagen voor Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Duitsland, etc....
Houd er rekening mee dat twee adressen, zelfs op 500 meter van elkaar, aanleiding geven tot 2 facturen!
Verzendkosten zijn inclusief handling-, verpakkings- en afleveringskosten. Goederen die op pallets worden verzonden, worden verzonden op "niet-retourneerbare pallets" (zonder statiegeld). De afhandelingskosten zijn vast, terwijl de transportkosten variëren afhankelijk van het totale gewicht / de bulk van de zending en de postcode van bestemming. We raden je aan om je artikelen in één bestelling te groeperen. We kunnen twee verschillende bestellingen die afzonderlijk zijn geplaatst niet groeperen, en de verzendkosten zullen op elk van hen van toepassing zijn.
De verpakking die wordt gebruikt om de goederen te vervoeren is geschikt en garandeert hun staat tot ze worden ontvangen.
Eventuele schade moet worden genoteerd bij ontvangst, in aanwezigheid van de chauffeur, en worden toegevoegd aan zijn journaal. Een kopie moet ons binnen 48 uur worden toegestuurd. Beschadigde goederen worden gratis geretourneerd of vergoed, naar keuze.
Voor alle bestellingen die op een pallet moeten worden vervoerd, moet een vrachtwagen van het type "oplegger" toegankelijk en parkeerbaar zijn. De levering gebeurt op de stoep.
Meer informatie:
We werken met internationale transporteurs. Chauffeurs zijn onderworpen aan de rijtijdenregeling.
In principe reizen de goederen "van deur tot deur". In bepaalde regio's kan het eindtransport echter worden uitbesteed.
Alle vrachtwagens zijn uitgerust met een laadklep en een palletwagen.
Tenzij op specifiek verzoek, is zijdelings lossen niet mogelijk.
Goederen worden gelost op niet-retourneerbare pallets of op wagentjes dicht bij de vrachtwagen.
Chauffeurs pakken pallets niet uit. Ze nemen geen verpakkingen mee terug.
Om verzekeringstechnische redenen mogen chauffeurs geen goederen "op hun plaats" zetten.
Ze zijn normaal gesproken begripvol en beschermen de goederen indien mogelijk tegen regen/sneeuw.
Leveringen kunnen plaatsvinden van maandag tot en met vrijdag, tussen 08:00 en 17:00 uur, inclusief vrijdag. Als een levering buiten deze tijden moet plaatsvinden (vertragingen onderweg), zal de ontvanger vooraf om toestemming worden gevraagd.
In het geval van een retourzending zijn de organisatie- en transportkosten voor rekening van de klant, behalve in het geval van een fout van onze kant.
- Leveringen binnen de door de eindklant gevraagde termijnen
Ofwel tussen 08:00 en 13:00 of tussen 13:00 en 17:00: € 35,00 toeslag
Ofwel binnen een tijdslot van 2:00 tussen 08:00 en 17:00: € 60,00 toeslag.
- Afwezigheid of vertraging van de klant op de plaats van levering
De eindklant wordt telefonisch gecontacteerd door de chauffeur of de dispatcher.
Ofwel geeft hij de chauffeur toestemming om uit te laden en maakt deze een foto van de goederen.
Ofwel vragen ze de chauffeur om te wachten tot hij aankomt.
De eerste 20 minuten ter plaatse zijn inbegrepen in de transportkosten.
Extra minuten worden aan de klant gefactureerd.
- Onmogelijk om te lossen
Bij dit type transport worden de goederen vaak aan het einde van de rit opgehaald.
Als de goederen om redenen die toe te schrijven zijn aan de ontvangende klant niet kunnen worden uitgeladen, worden de kosten van de retourzending EN een tweede levering aan de klant gefactureerd.
- Toegankelijkheid van de leveringsplaats
De klant garandeert dat de leveringsplaats toegankelijk is voor opleggers of vrachtwagens van 19 ton of meer.
In België kan de vervoerder op voorafgaand verzoek soms kleine vrachtwagens aan een zending toewijzen. In dit geval kan de levertijd langer zijn.
- Schade aan de lading
Zichtbare schade aan de vracht MOET vermeld worden op de CMR.
De woorden "onder voorbehoud van latere inspectie" hebben geen juridische waarde.
Bij zichtbare schade is het raadzaam om een foto te maken en EuroMobi of haar vertegenwoordiger zo snel mogelijk te informeren.
Na het uitpakken is eventuele schade de verantwoordelijkheid van EuroMobi of zijn vertegenwoordiger.